Ir al contenido principal

Early English exposure prepares Spanish-speaking children for academic success

Early English exposure prepares Spanish-speaking children for academic success 



 As an English teacher I have taken special interest in using strategies that will facilitate learning English to the students considering that this is not their native language , however it must be learned as if it were; naturally and confidently. My interest has also been focused on the importance and support that parents should give to their children through this process I am respectfully sharing with you today a research from the University of Missouri-Columbia and excerpt from a lecture given by Irene Fafalios at the Montessori Society AGM in London: The researches have found that family members and teachers can play different roles in shaping Spanish-speaking children's school readiness and English skills that are all vital to children's academic success. "Identifying the best ways to support Spanish-speaking children's learning of English at home and at preschool can diminish language barriers in the classroom early and can help start these students on the pathway to academic success." "Preschool is an ideal setting to study how ELL children learn language because learning in preschool occurs mainly through social interactions, and languages are learned naturally by engaging in social interactions," "Teachers should support children's native languages and encourage activities in the classroom that allow children to interact using English." The first thing we need to convey to parents, is that bilingualism is not a pathology – it actually seems to do you good! So long as a supportive environment affirms a child’s identity, then research indicates that bilingualism can positively affect both intellectual and linguistic progress, and that there are distinct cognitive, communicative and cultural advantages to having access to two linguistic systems. It seems that bilingual children show a greater sensitivity to linguistic meanings, may be more flexible in their thinking and show greater analytical and problem solving skills. This conceptual development in two languages allows the transference of academic skills across two languages, and enables young children to acquire an awareness of the structure and function of language itself. According to these facts, I have always encouraged, parents to invest time in sustaining an equally strong and rich linguistic environment in terms of songs, stories, riddles, tales, jokes and tapes at home. It is important that the child receives the same type and degree of linguistic stimulation in both languages, where possible. Above all, however, it is important that the family enjoys its bilingualism. A bilingual family is nothing special and is increasingly less of a phenomenon. A child should see it as a natural part of his family life. It is then far more likely that children will grow up enjoying being bilingual and that both languages will be kept active.


 By Teacher Teresa Vergara
  Bachelor of Languages

Comentarios

Entradas populares de este blog

Circulo Montessori

L as aulas Montessori se caracterizan por estar organizadas en ambientes, también llamados, Ambientes preparados, donde los materiales están dispuestos y al alcance de los niños de una forma ordenada por áreas, lo cual desarrolla la confianza, organización, independencia, atención y concentración. Apoyando el autoaprendizaje y la automotivación para aprender a investigar del ambiente. Así mismo, dentro del aula, existe un lugar sagrado llamado “El Circulo”, espacio en el que los alumnos observan y/o escuchan junto a su guía (maestra) temas de interés general. Existen reglas y límites que no pueden ser traspasados de ninguna manera y que son explicados clara y lógicamente a los pequeños. Como se desarrolla El Círculo: Al llegar los niño, la profesora los espera sentada en éste, los saluda y los va ubicando de lado y lado dejando siempre un espacio para el que llegue tarde. La guía pide a los niños que la miren, así ella puede saber si tiene la atención de todos. Se

Gabriel García Márquez, un alumno de escuela Montessori

En el primeros de sus tres libros de relatos autobiográficos "VIVIR PARA CONTARLA", dice sobre su paso por la escuela Montessori:  El consuelo fue que en Cataca habían abierto por esos años la escuela Montessoriana, cuyas maestras estimulaban los cinco sentidos mediante ejercicios prácticos y enseñaban a cantar. Estudiar era algo tan maravilloso como jugar a estar vivo.  Aprendí a apreciar el olfato, cuyo poder de evocaciones nostálgicas es arrasador.  El paladar, que afiné hasta el punto de que he probado bebidas que saben a ventanas, panes viejos que saben a baúl, infusiones que saben a misa... No creo que haya método mejor que el Montessoriano para sensibilizar a los niños en las bellezas del mundo y para despertarles la curiosidad por los secretos de la vida...  Me costó mucho aprender a leer. No me parecía lógico que la letra "m" se llamara "eme", y sin embargo con la vocal siguiente no se dijera "emea" sino ma.  Me era imposible leer así. P

Educación Holística

Por María Teresa García Román. En una reunión del comité de Gestión relacionada con el direccionamiento estratégico se dialogaba sobre el término “holístico en la educación”, éste despertó un gran interés de mi parte, me di a la tarea de revisar bibliografía al respecto y de los aspectos valiosos, hoy deseo compartir con ustedes sobre un estudio realizado por Espino de Lara, R ( 1999 ) en el cual menciona que un grupo de educadores holísticos internacionales se reunieron en la ciudad de Chicago, Illinois, en 1990 donde «el objetivo de este planteamiento era proclamar una visión alternativa de la educación, una educación que construyera una respuesta vivificante y democrática a los retos de la actualidad» (Global Alliance For Transforming Education). Allí los educadores señalaron diez principios básicos de la educación holista: “Educación para el desarrollo humano, honrar a los estudiantes como individuos, el papel central de la experiencia, la educación holista, el nuevo papel p